جلوگیری از کم آبی در فصل گرما

در فصل گرم سال جهت جلوگیری از کم آبی لازم است نکات زیر رعایت شود:

۱. خوردن میان وعده شور: چوب شور، آجیل، چیپس بخورید و روی غذایتان نمک بپاشید. البته توجه شود که این غذاها جای غذای اصلی بیماران را نگیرد بنابراین بهتر است بعد از مصرف غذای اصلی مصرف کند.
۲. بعد از ورزش نوشیدنی های شور بنوشید: نوشیدنی های ورزشی، شیر،و شکلات همگی برای تابستان عالی هستند، به خصوص زمانی که شما سعی می کنید مایعات و سدیم از دست رفته خود را جبران کنید. اضافه کردن مقدار کمی نمک به آب یا آب میوه بسیار کمک کننده خواهد بود.
۳. به قرص نمک توجه کنید. (در ایران در دسترس نیست)

جلوگیری از کم آبی در فصل گرما

 

۴. اگر می خواهید بیرون ورزش کنید، صبح یا بعد از ظهر که هوا خنک تر است را انتخاب کنید. شنا کردن یا ورزش کردن در ورزشگاه های مجهز به کولر به شما کمک می کند خنک بمانید و احتمال از دست دادن آب بدن را کم می کند.
۵. همیشه یک بطری کوچک آب همراه خودتان داشته باشید. شما باید هر روز تقریبا دو لیتر آب بنوشید (اگر عرق می کنید یا هوا گرم است باید بیش از این مقدار آب بنوشید). اگر یک بطری آب همیشه به همراه داشته باشید، احتمال اینکه هر از گاهی مقداری آب بنوشید بیشتر می شود. لازم نیست یک دفعه مقدار زیادی آب بنوشید، راحت تر است اگر هر از گاهی مقدار کمی آب بخورید.
۶. از مصرف مواد ادرار آور مثل چای، قهوه، نوشابه، و الکل که باعث می شوند بدن شما مقدار زیادی آب از دست بدهد، خودداری کنید. اگر هر کدام از این مواد را مصرف کردید باید برای جبران آب از دست رفته مقدار کافی آب بنوشید.
۷. آب آشامیدنی خود را طعم دار کنید. اگر حس می کنید آب بی مزه است، به آب پودر میوه هایی مانند انواع توتها، میوه های ترش، آناناس اضافه کنید یا در فصل تابستان می توانید خیار و نعناع به آب اضافه کنید و بنوشید.
۸. آب نارگیل و آب میوه را امتحان کنید. آب نارگیل یک نوشیدنی عالی است که مانع از بی آبی بدن می شود و سرشار از الکترولیت ها است. آب میوه های طبیعی برای رفع تشنگی عالی هستند و مقداری هم کالری دارند. اما تا می توانید سعی کنید به آب میوه ها شکر اضافه نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید